پل های نمادین استانبول
1399/02/26

پل های نمادین استانبول

پل های نمادین استانبول

هنگامی که یک شهر با یک تنگه جدا می شود ، باید چند پل وجود داشته باشد که دو طرف را به هم وصل کند.در استانبول، طرف های آسیایی و اروپایی از طریق پل هایی که به نمادهای تصویری شهر تبدیل شده اند(مثل پل فاتح )، به یکدیگر متصل می شوند.

پل بسفر

امسال برای احترام به قربانیان غیرنظامی که در برابر کودتا اقدام به مقاومت  کردند، "پل شهدای 15 ژوئیه" نامگذاری شد، این پل تعلیق فولادی با قلع گرانشی بین سالهای 1970 و 1973 ساخته شد.

پل های نمادین ترکیه

پل فاتح سلطان مفتح

همچنین با نام "پل بسفر دوم" ، پل FSM در سال 1988 به پایان رسید و به نام سلطان عثمانی فاتح که در سال 1453 قسطنطنیه را فتح کرد نامگذاری شده است. این پل معلق فولادی از طرف کاواچیک از سمت آسیا به سمت Hisarüstü از طرف اروپایی وصل می شود.

پل های نمادین استانبول

پل گالاتا

نام پل گالاتا بارها درادبیات ترکی  برجسته شده است. باسکول های فولادی ماهی گیران، در هر طرف این پل  به صورت تصویری از استانبول تبدیل شده است ، همچنین رستوران های bal ekk ekmek (رستوران های عرضه کننده ساندویچ ماهی) در نیمه جنوبی پل خودنمایی می کنند.

پل های نمادین استانبول

پل مترو شاخ طلایی

یکی از بناهای جدید شهر ، پل مترو گلدن هورن در سال 2014 ساخته شد و مناطق بیوغلو و فاتح را از طریق خط M2 متروی ترکیه به یکدیگر متصل می کند. این پل کابلی استیل در طی ساخت و ساز خود به دلیل برهم زدن خط آسمان منطقه تاریخی شهر، باعث جنجال شد .

پل های نمادین ترکیه

پل Yavuz Sultan Selim

 پل سلطان سلیم که در ماه گذشته پرده برداری شد، در نزدیکی ورودی دریای سیاه بسفر قرار دارد و Garipçe را از طرف اروپایی و Poyrazköy در سمت آسیا را به یکدیگر متصل می کند. سیستم تعلیق کابل ترکیبی متاسفانه به عنوان خطری از جانب رونق شهرنشینی برای محیط زیست دیده می شود، که مناطق سبز و تالابهای اطراف را که بیشتر آب آشامیدنی شهر را تولید می کنند، تهدید می کند.

پل های نمادین ترکیه



نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS