مشهورترین افراد اهل آنکارا

مشهورترین افراد اهل آنکارا

مشهورترین افراد اهل آنکارا

آنکارا ممکن است مانند استانبول ، از زمینه های خلاقانه و هنری مشهوربرخوردار نباشد ، اما لیست طولانی از افراد مشهور از پایتخت ترکیه به اینجا راه پیدا کرده است. خواه این صفحه نمایش نقره باشد یا صنعت موسیقی ، در اینجا نام برخی از مشهورترین افراد بومی آنکارا آورده شده است.

فاضل سای

پیانیست و آهنگساز مجازی ، فاضل سای دریافت کننده جوایز بین المللی بی شماری بوده و یک نابغه محسوب می شود. او با ساخت اولین سونات پیانوی خود در سن 14 سالگی ، از فولکلور غنی موسیقی ترکیه برای خلق قطعات استادانه خود استفاده کرد.

کان دوندار(Dündar) 

روزنامه نگار ترکیه ای ، و فیلمساز مستند ، Can Dündar تا سال 2016 سردبیر روزنامه Cumhuriyet بود. یکی از مشهورترین چهره های رسانه ای ترکیه ، Dündar تاکنون بیش از بیست کتاب منتشر کرده است و برنامه های تلویزیونی را برای کانالهایی مانند CNN Türk و تولید کرده است. 

ildil Biret

یکی از مهمترین پیانیست های کنسرت ترکیه ، ildil Biret فعالیت خود را در سن 16 سالگی آغاز کرد و با برجسته ترین ارکسترهای جهان اجرا کرد. این نوازنده با استعداد که بخاطر تفسیرهای خود از رپرتوار رمانتیک شناخته شده است ، بیش از 80 ضبط ساخته است.


وبی کوک

زمانی که به عنوان ثروتمندترین فرد ترکیه شناخته می شد ، وبی شک  کارآفرین و نیکوکار و بنیانگذار گروه Koç بود که همچنان یکی از بزرگترین مجموعه شرکت های کشور است. رأی دهنده تاجر سال در سال 1987 ، Koç کار خود را با کار در یک فروشگاه مواد غذایی کوچک در آنکارا آغاز کرد که پدرش در سال 1917 افتتاح کرد.

مژار آلانسون

مژار آلانسون یکی از اعضای MFÖ ، یک گروه کاملاً افسانه ای ترکیه ، یکی از مهمترین ترانه سراان کشور است. مردی با استعدادهای فراوان ، آلنسون نیز به خاطر بازیگری موفق خود شناخته شده است.

فیلیز آکان

با بازی در بیش از 120 فیلم ، فیلیز آکان یکی از مشهورترین بازیگران ترکیه از دوره سینمایی دهه 1960 و 1970 است . با موهای بلوند بلند و نگاه قدرتمند او ، آکین پس از پیروزی در یک رقابت که توسط یک مجله محلی برگزار شد ، کشف شد.

کارتال تبت

بازیگر مشهور دیگر از همان دوران سینمایی ، کارتال تبت نه تنها به دلیل سبیل نمادین بلکه در نقش خود در نقش تارکان ، جنگجو آتیلا هون مشهور است. بعد از بازیگری در بیش از 100 فیلم ، تبت پس از بازنشستگی شروع به کارگردانی فیلم ها کرد.

مونگا

یکی از مهمترین گروههای جایگزین راک ترکیه ، maNga به دلیل صدای بی نظیر خود که آهنگهای آناتولی را با اجزای الکترونیکی آمیخته است ، چندین جایزه کسب کرده است. در سال 2010 ، گروه آنکارا همچنین کشور خود را در مسابقه معروف آهنگ Eurovision به نمایش گذاشت .

نیل کارائیب ابراهیمگیل

یکی از با استعدادترین موسیقیدانان ترکیه ، نیل کارای ابراهیمگیل به دلیل اشعار بی نظیر و گاهی اوقات عجیب و غریب شناخته شده است. نیل با داشتن پنج آلبوم استودیویی به نام وی ، استاد بداهه نوازی در صحنه است.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS