K
o
u
h
e
N
o
u
r

گشت و گذار در نقاط دیدنی استانبول

گشت و گذار در نقاط دیدنی استانبول

مشهورترین دیدنی های استانبول، در سلطاننامه ، قلب ترافیک گردشگری این شهر است. با این حال ، محله های دیگر شهر نیز با بقایای امپراطوری های گذشته و همچنین فرهنگ ها و مذاهب مختلفی که استانبول را به یک شهر چند قومی تبدیل کرده است ، عجین شده است. محله های بالات و فنر اخیراً نه تنها به دلیل خانه های رنگارنگ و زینتی متعلق به بورژوازی خانواده های ارتدکس یونان که قبلاً در آنجا سکونت داشتند، همچنین به دلیل کلیساهای پنهان ، مساجد و حمامها مورد توجه قرار گرفته اند.

کلیسای جامع مردمی قسطنطنیه

از سال 1600 ، این ساختار تاریخی ، کرسی رسمی کلیسای جامع  قسطنطنیه ، یا رهبر معنوی 300 میلیون مسیحی ارتدکس در سراسر جهان بوده است. ساختاراصلی، کلیسای سنت جورج، به اواسط قرن 19 برمی گردد که نفوذ نئو کلاسیک ها، آن را از کلیساهای ارتدکس در سبک بیزانس مجزا می کند.

کالج ارتدکس یونان Phanar

یکی از قدیمی ترین مکتب های ارتدکس یونان در استانبول ، دانشکده ارتدکس یونان Phanar توسط معمار یونانی عثمانی کنستانتینوس دیمادیس طراحی شده و بین سال های 1881 تا 1883 احداث شده است. این بنا دارای یک شکل قلعه مانند با گنبدی است که برای کلاس های نجوم استفاده می شود و کاملاً با نمای آجری قرمز رنگی مجهز شده است.

مسجد یاووز سلطان سلیم

این مسجد درست در تپه پنجم استانبول ، با مشرف به منظره زیبا ی  شهر از شاخ طلایی به بعد واقع شده است.  سلیمان پسر حافظ سلیم اول ، این عمارت های مذهبی را درقرن 16 توسط معمار علاوالدین راه اندازی کرد. (ACEM Alisi) حیاط بزرگ دارای یک رواق استوانه ای ستون دار با ستون های متشکل از سنگ مرمر و گرانیت است ، در حالی که خود این مسجد با نمونه های اولیه کاشی های دستبند ازنیک معروف است.

کلیسای سنت استفان بلغاری

 کلیسای ارتدکس بلغاری،  به دلیل داشتن یکی از معدود کلیساهای بازمانده جهان که ازچدن ساخته شده مشهور است. این کلیسا برای اولین بار در سال 1849 از چوب ساخته شده و با یک باسیلای سه گنبدی و متقاطع تزئین شده بود. هنگامی که سازه اصلی در آتش سوزی بزرگ آسیب دید ، با یک قاب آهنی که توسط Հովسپ Aznavur ، ارمنی  ساخته شده بود ، تعویض شد. وقتی مسابقه ای برای تولید قطعات پیش ساخته کلیسا برگزار شد ، شرکت اتریشی ، R. Ph. Waagner برنده شد و قطعات با وزن حدود 500 تن ، بین سالهای 1893 و 1896 در وین تولید و به استانبول منتقل شدند. تا سال 1898 ، کلیسا به اتمام رسید و همچنان به سبک و سیاق نئو گوتیک و نئو-باروک خود ادامه می دهد. 


Küçük مصطفی پاشا همامی

یکی از قدیمی ترین حمام های استانبول ، Küçük Mustafa Paşa Hamamı در سال 1477 به دستور روحانی ارشد ملا موصورف در زمان سلطنت فاتح سلطان مفتح ساخته شد. با توجه به مساحت 1900 متر مربع ، ساختار تاریخی از معماری اولیه حمام مانند قوس های برجسته با موکارن ها (طاق های تزئین شده به شکل هندسی) ، گنبدهای دارای سوراخ برای نور خورشید و تهویه ، و کف پوش تاسلی است. در دهه 1900 حمام  مرمت شد تا به یک مرکز نمایشگاه ها و رویدادها تبدیل شود.                    


نظر خود را بنویسید