کاخ های زیبای استانبول

کاخ های زیبای استانبول

کاخ های زیبای استانبول

استانبول با معماری خیره کننده ای در حال خودنمایی است ، اما این کاخ ها ، غرفه ها و اقامتگاه های سلطنتی هستند که مورد بازدید مسافران قرار می گیرند. موزه ها نیز در امتداد بسفر - یا در نقاط استراتژیک در طرف های آسیایی و اروپایی شهر - واقع شده اند. هر یک  معماری پیچیده ، تاریخ و داستانهای رنگارنگ برای گفتن دارند. در اینجا 10 کاخ را به شما معرفی می کنیم.

کاخ توپکاپ

کاخ توپکاپ نخستین کاخی بود که پس از فتح این شهر در اواسط قرن 15 ساخته شد. مجتمعی پیچیده ار اماکن مسکونی، باغها، حیاطها، آشپزخانه ها واتاق ها که بین سالهای 1460 تا 1478 ساخته شده است.از سال 1924 به موزه تبدیل شده است و حاوی گنجینه های باشکوهی از دوران عثمانی ، یادگارهای مقدس، چینی ها و نمونه هایی از لباس های خوب سلاطین را در خود جای داده است. این کاخ بر روی صخره ای قرار گرفته است که مشرف به بسفر، شاخ طلایی و دریای مرمره است و از منطقه سلطان نامه به راحتی قابل دسترسی است.

کاخ دلماباهچه

کاخ دلماباهچه، بزرگترین کاخ در ترکیه، پس از سقوط توپکاپی، به اقامتگاه جدید سلاطین تبدیل شد. این کاخ سه طبقه با 285 اتاق ، 44 سالن و شش حمام ترکی ساخته شده و به سبک نئو باروک بین سالهای 1843 تا 1856 ساخته شده است و مشرف به بسفر در آبشار  بستیکا است. لوستر کریستالی بوهمیای کاخ که درسالن ورزشی قرار دارد ، 4.5 تن وزن دارد و 750 لامپ دارد ، بزرگترین لوستردر جهان است. مصطفی کمال آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) نیز آخرین روزهای عمر خود را قبل از مرگ در نوامبر سال 1938 در این کاخ گذراند.

کاخ بیلربی

این کاخ با تسلط بر منطقه بیلربی نزدیک به خیابان شهدای 15 ژوئیه 1973 ، دارای باغهای زیبا و چشم اندازهای خیره‌کننده در کنار این تنگه است. در سال های 1861 تا 1865 به عنوان یک اقامتگاه تابستانی برای سلاطین ساخته شد، همچنین مکانی بود که آنها بتوانند سران دیگر ایالت ها را سرگرم کنند. این کاخ دو طبقه به سبک نئو باروک ، با طرح کلی یک خانه سنتی عثمانی است.

کاخ ایهلامور

به دستور سلطان عبدالملید، نیکاگوس بالیان (معمار معروف امپراتوری) این کاخ تابستانی را در بشیکتاش به عنوان یک خانه استراحت امپراتوری در اواسط دهه 1850 بنا کرد. دراینجا سلطان غالباً میهمانها را به حضور می پذیرفت.کاخ ایهلامور که در میان درختان قرار دارد ، دو ساختمان اصلی دارد - غرفه Merasim (که برای مراسم استفاده می شود) و غرفه Maiyet برای دربار سلطان یا حرمسرای وی محفوظ است .از سال 1987 ، این موزه و یک مکان محبوب برای لذت بردن از یک فنجان چای یا قهوه ترکی بوده است.

قصر یلدز

کاخ یلدز یکی از اقامتگاه های بعدی است که مورد استفاده سلاطین عثمانی بوده و در اواخر قرن نوزدهم برای سلطان عبدالحمید دوم ساخته شده است. در حال حاضر در حال ترمیم است ،این کاخ در یک پارک بزرگ از گل ها و درختان جمع آوری شده از سراسر جهان قرار گرفته است و دارای مناظر زیبایی در سراسر بسفر است. این قصر به شکل به یک کلبه سوئیسی ، طراحی شده ونشان دهنده  تجملاتی است  که سلاطین به آنها عادت داشتند .

مالت کریشی

مالت کریشی واقع در پارک یلدز در منطقه بشیکتاش ، در اواسط قرن نوزدهم توسط سلطان عبدالعزیز ساخته شد و در ابتدا به عنوان یک عمارت آرامش بخش سلطان و خانمهای دربار مورد استفاده قرار گرفت. این کاخ در دوره عثمانی بعنوان مکانی که شاهزادگان جوان را به تبعید اعزام می کردند ، نقش شرورانه تری به عهده گرفت. در دوره جمهوری ، این عمارت - که دارای حاشیه های تزئینی ، تزیینات سقفی و تندیس های مرمر است - کمی مورد استفاده قرار گرفت ، اما در اواخر دهه 1970 بازسازی شد.

کاخ چیراگان

کاخ چیراگان آخرین کاخ ساخته شده برای خانواده سلطنتی بود. نام آن از کلمه فارسی به معنای مشعل است و تاریخچه منطقه ای را که کاخ در آن قرار دارد منعکس می کند - مکانی است که عثمانی ها به طور مشهور درانجا مجالس ومهمانی هایی با مشعل روشن برگزار می کردند. گرچه در سال 1910 در اثر آتش سوزی ویران شد، اما این مركز تحت مرمت قرار گرفت و هم اكنون یكی از منحصر به فرد ترین هتل های استانبول ، پنج ستاره با همین نام است.

کاخ کوچوک سو

این کاخ که در اواسط قرن نوزدهم برای سلطان عبدالملکید در Bağçe-Göksu ساخته شده است، در امتداد تنگه بسفردر ساحل آسیا ، بین آنادولوهیساری و پل Fatih Sultan Mehmet قرار دارد. این کاخ که در سال 1857 به پایان رسید ، به سبک اروپایی ساخته شد ، اتاق ها و سالن های پر زرق و برق تزئین شده با شومینه های مرمر ایتالیایی ، کفپوش های پارکت چوبی ، لوسترهای کریستالی و آینه ها. قبل از تبدیل شدن به مهمانخانه ایالتی، توسط چندین سلاطین به عنوان یک خانه ی شکار و استراحت استفاده می شد.


کاخ عینالکواک 

این مجموعه کاخ واقع در محله هاسکی در  شاخ طلایی، در بین قرون 17 و 19 در منطقه ای ساخته شده است که زمانی جنگلی و سپس مرکزی برای ساخت کشتی بود. وقتی Aynalıkavak Kasrı - که از مجموعه کاخ بزرگ عثمانی باقی مانده است – با سایر خانه های تابستانی ساخته شد ، آنها به کاخ های کشتی سازی معروف شدند. این غرفه دارای یک اتاق دیوان و سالن مخاطبان ، به علاوه موزه و مرکز ساهای موسیقی سنتی ترکیه است.

کاخ ماسلاک

قدمت کاخ ماسلاک از زمان سلطنت سلطان عبدالعزیز (1876-1861) است . مجموعه ای از غرفه ها، دربارها و عمارتهای باز است. این مجتمع در سال 1986 به عنوان موزه افتتاح شد و نکته مهم آن كاسر همایون (غرفه امپریالیستی) است كه دارای اتاق خواب و محل كار سلطان عبدالحمید دوم است.


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS