زیباترین حمام های استانبول

زیباترین حمام های استانبول

زیباترین حمام های استانبول

حمام ترکی از زمان امپراتوری عثمانی معروف بوده است. بنا به اعتقاد مسلمانان، حمام بخار مکانی برای اجتماعات و پاکسازی آیینی بود ، و همچنین  تفسیر معماری در مورد عظمت سلطان. اگرچه امروزه کمتر از ده درصد حمام های قدیمی استانبول هنوز عملیاتی هستند، آیین حمام همچنان بخش مهمی از فرهنگ ترکیه به ویژه برای بازدید کنندگان است. ما دراینجا نگاهی به حمام های تاریخی باقی مانده در شهر می اندازیم .

آقا حمام

از آنجایی که بیوغلو در آن روز به عنوان منطقه محسوب نمی شد.در ابتدا آقا حمام به عنوان یک خانه شکار خصوصی و حمام در سال 1454 توسط ایمان سلطان Mehmed برای استفاده انحصاری خود و پسرانش ساخته شد. هنگامی که جمهوری ترکیه در سال 1923 تأسیس شد ، حمام چندین بارشکل خود را تغییر داد و بعداً به حمام محبوب توریستی تبدیل شد که امروزه است.

حمام جاگا لوگ لو

 این حمام در سال 1741 و درواقع آخرین حمامی بود که به همراه امپراتوری عثمانی ساخته شد. این بنا به منظور جمع آوری بودجه برای کتابخانه سلطان محمود اول ساخته شده است ، این ساختمان توسط سلیمان آقا وعبدالله عیا ، دو معمار برجسته زمان به پایان رسیده است. یکی از آخرین نمونه ها در نوع خود ، که امروز همچنان به ارائه خدمات محلی و بازدید کنندگان می پردازد.

حمام چمبرلی تاش

این حمام  توسط  معمار سنان که در سال 1584 ساخته شده بود و به عنوان یک حمام دو بخشی برنامه ریزی شده بود، با دو ساختار یکسان ، یکی برای مردان و دیگری برای زنان. اگرچه این ساختمان از بیرون به صورت مربع به نظر می رسد ، در درون آن چند ضلعی دوازده گوشه ای قرار دارد که از دوازده ستون تشکیل شده است. به عنوان یکی از کارهای بعدی سینان ، که نشانگر اوج تجربه معمار است.

حمام خرم سلطان ایاصوفیه

 توسط همسر سلطان عثمانی سلیمان، خرم سلطان راه اندازی شدس. در سال 2007 ، حمام پس از مدت طولانی بسته شدن ، به مدت سه سال نوسازی را به منظور ارائه خدمات لوکس و مدرن حمام ترک در یک مکان تاریخی انجام داد.

حمام سلیمانیه

حمام سلیمانیه، توسط معمار سینان در سال 1557 ساخته شده است. با گنبدهای چشمگیر و دودکش های تراز وسط هندسی ، حمام در سال 1924 تعطیل شد اما تحت بازسازی گسترده ای قرار گرفت و در سال 2004 دوباره افتتاح شد.

حمام کیلیک علی پاشا

یکی دیگر از شاهکارهای معماری میمار سینان، حمام کیلیک علی پاشا  توسط دریاسالار معروف عثمانی کیلیک علی پاشا به عنوان بخشی از مجموعه مساجد که امروز هنوز به بهره برداری رسیده است ثبت  شد. حمام که بین سالهای 1578 و 1583 ساخته شد ، پس از گذشت یک دوره طولانی هفت سال به یک مرکز لوکس امروزی تبدیل شد.

در مراسم آواز حمام، ویژه حضار (آقایان ، خانمها) بازدید کننده را به سمت حمام سوق می دهند ، جایی که در کنار حوضچه های آب نشسته اند تا به گرما عادت کرده و همچنین پوستشان را با ریختن آب روی آن نرم کنند. سپس در اتاقک پوست با یک میت کننده مخصوص شستشو به نام کیسه کاملاً تمیز کرده، . پس از انجام این کار ، بازدید کننده  به دراز کشیدن روی göbektaşı (مرحله گرم شده از سنگ مرمر در وسط حمام) ادامه می دهد که در آن شستشو و ماساژ صابون  انجام می شود. پس از آن ، مرطوب کردن پوست بسیار مهم است .


نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS