K
o
u
h
e
N
o
u
r

آشنایی با هواپیمایی ترکیش

آشنایی با هواپیمایی ترکیش

در ایران بیش از 25 شرکت هواپیمایی خارجی و بین المللی از کشورهای مختلف فعالیت دارند که یکی از محبوب ترین و امن ترین آنها شرکت هواپیمایی ترکیش Turkish Airlines است. در این نوشتار به معرفی این شرکت خواهیم پرداخت.

آشنایی با هواپیمایی ترکیش

پیشینه ترکیش

کمال مصطفی آتاتورک در سال  میلادی ۱۹۳۳  دستور داد تا ایرلاین ترکیش ایر به عنوان یکی از بخش‌های وزارت دفاع این کشور تاسیس شود. از آن سال تا کنون این شرکت رشد بسیار شگرفی داشت به طوری که چهارمین شرکت حمل و نقل هوایی جهان از حیث تعداد مقصد است. سه فرودگاه قطب ابن شرکت فرودگاه های بین المللی استانبول، فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن، فرودگاه بین المللی آتاتورک است


ترکیش از نگاه آمار و ارقام

در حال حاضر به 185 کشور/منطقه، در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. ترکیش ایرلاینز از زمان احداث خود همواره سعی داشته تا روند صعودی پیش بگیرد و همین امر موجب شده تا امروزه به عنوان برترین خط هواپیمایی اروپا انتخاب شود آنطور که در پایگاه اینترنتی این ایرلاین آمده است 5432 خلبان، 12.052 خدمه، 10.268 پرسنل در این شرکت فعالیت دارند. این شرکت در سال 2018 بیش از 75 میلیون مسافر را جابجا کرده است. غذاهایی که در هواپیماهای ترکیش ایرلانیز سرو می‌شوند، مشهور بوده و در بسیاری از مجلات و سایت‌های معروف مورد تقدیر قرار گرفته است. منوهایی که برای برخی از پروازها تهیه شده‌اند، از غذاهای امپراتوری عثمانی الهام گرفته‌اند.


کلاس های پروازی و ویژگی ها

ترکیش ایرلاینز دارای سه کلاس پروازی اقتصادی Economy، راحت  Comfort و تجاریBusiness است. در کلاس پروازی اقتصادی، بسته به زمان پرواز یک وعده غذا به مسافر داده می‌شود. آرشیو موسیقی و فیلم برای سرگرمی مسافران در اختیارشان قرار می‌گیرد. صندلی‌ها در این کلاس پروازی این قابلیت را دارند که تا 19 سانتیمتر به جلو کشیده شوند و تا 15 سانتیمتر خم شوند. در بیزینس کلاس برای تهیه غذای گرم برای مسافران سرآشپرهایی در هواپیما وجود دارند. همچنین انواع نوشیدنی‌های گرم و انواع دسرها در این کلاس پروازی سرو می‌شود. برای سرگرمی مسافران دستگاه پخش‌کننده موسیقی و فیلم در اختیار آنها قرار می‌گیرد. صندلی‌های بیزینس کلاس قابلیت تبدیل شدن به تختخواب دارند؛ به یک میز مجهز هستند و برای شارژ کردن تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ دارای پرت‌های مخصوص می‌باشند.کلاس پروازی کامفورت نیز از نظر کیفیت خدمات و راحتی صندلی‌ها بین کلاس‌های پروازی اکونومی و بیزینس قرار دارد. عرض صندلی‌ها و جای پا صندلی‌های کامفورت از اکونومی بیشتر است و برای سرگرمی نیز امکاناتی مشابه امکانات کلاس اکونومی در اختیار مسافران قرار می‌دهد.


خدمات فرودگاهی و هواپیمایی

 علاوه بر این مسافران هنگام ورود به هواپیما از خدماتی چون هدفون‌های دنون (دارای قابلیت حذف صدای محیط)، بسته‌های رفاهی با طراحی ورساچه و لوازم جانبی برند ماندارینا داک لذت می برند. در کنار آن، خدمات حوله‌ی داغ قبل از غذا و خدمات مدرن غذای شرکت فلایینگ شفز (Flying Chefs) مسافران شام را در کنار نور شمع سرو می‌کنند. هنگام خواب نیز می‌توانند از تخت‌خواب‌های خاص برای سفر هوایی و خواب آرام‌تر استفاده کنند.


خدمات بار

مسافران همیشه بدنبال اطلاع از قوانین مربوط به میزان بار مجاز هستند. مهمترین نکاتی که در رابطه با شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین باید بدانید این است که بار مجاز به نوع بلیط شما و مبدا و مقصد سفر شما بستگی دارد. پس بهتر است قبل از خرید بلیط نسبت به شرایط دقیق میزان بار مجاز اطلاع یابید. میزان بار مجاز پروازهای بین‌المللی ترکیش ایرلاینز برای بیشتر مقاصد به صورت زیر است: کلاس تجاری: ۳۰ کیلوگرم -کلاس راحت: ۲۰ کیلوگرم- کلاس اقتصادی: ۲۰ کیلوگرم بار مجاز برای نوزاد (تا دو سال) ده کیلوگرم به همراه یک کریر جمع‌شدنی است. در صورتی که بار شما از مقادیر گفته شده با توجه به نوع کلاس پروازتان بیشتر است، باید هزینه اضافه بار را پرداخت نمایید. هزینه کنسل کردن و یا تغییر تاریخ بلیط بسته به نوع کلاس پرواز متغیر است. بنابراین قبل از خرید حتماً قوانین این ایرلاین را مطالعه کنید.


گشت شهری با ترکیش ایرلاین

در صورتی که پرواز شما بیش از 6 ساعت در فرودگاه آتاتورک توقف داشته باشد (زمان ترانزیت) به راحتی می‌توانید از تور بازدید استانبول به طور رایگان استفاده کنید. این تور توسط ترکیش ایرلاین برگزار شده و فقط کافی است که نیم ساعت قبل از حرکت تور در محل مخصوص در سالن پروازهای فرودگاه حضور داشته باشید.


دفتر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلان در فرودگاه امام خمینی

با توجه به پروازهای بین المللی از فرودگاه امام خمینی تهران به مقاصدی همچون استانبول، رم، لندن، پاریس و ... این شرکت هواپیمایی مرکزی در این فرودگاه دایر نموده است.

ترکیش ایرلاین در ایران

این شرکت علاوه بر پرواز از تهران به مقاصد مختلف جهان از فرودگاه‌های شیراز، کرمانشاه، مشهد، اصفهان و تبریز نیز به شهرهای مختلف ترکیه پرواز انجام می‌دهد. همچنین مسافران ایرانی می توانند به راحتی از طریق شرکت گردشگری کوه نور برای تهیه بلیط این ایرلاین اقدام کنید.

آشنایی با هواپیمایی ترکیش

نظر خود را بنویسید