کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان

کلیسای سنت استفان

پس از یک پروژه بازسازی شده،  که حدود شش سال به طول انجامید ، کلیسای زیبای سنت استفان سرانجام دوباره به روی بازدید کنندگان و افراد محلی باز گشوده و به کلیسای آهنین معروف شد.این کلیسای تازه بازسازی شده در استانبول از آهن ساخته شده است. با این کلیسای شگفت انگیز در استانبول آشنا شوید.

در تاریخ 7 ژانویه سال 2018 بود که سرانجام کلیسای سنت استفان بلغارستان با یک مراسمی که توسط کلیسای جامع بارتولوموی اول و میهن پرستار بلغار نوفیت برگزار شد ، مجدداً بازگشایی شد. این کلیسای واقع در ساحل شاخ طلایی ، در سال 1898 ساخته شده است ، به دلیل این که کاملاً از چدن ساخته شده ، به کلیسای آهن نیز معروف است. این کلیسا طبق سبک نئو-گوتیک ساخته شده است که سازه چوبی اصلی در آتش سوخته است.

بخشی از اقلیت بلغارهای استانبول ، این کلیسا که یک باسیلوی سه گنبدی به شکل چهار ضلعی و دارای شش زنگ است را ساخته اند. با توجه به وضعیت ضعیف زمین ، تصمیم به ساخت کلیسا با قاب آهنی گرفته شد و کلیه نقشه ها توسط معمار ارمنی عثمانی ، هوزسپ ازنووور تهیه شده است. پس از یک رقابت بین المللی ، قاب آهنی توسط شرکت اتریشی ، R. Ph. Wagner ساخته شد و بیش از 500 تن عنصر ساختمانی در وین تولید و سپس از طریق دانوب و دریای سیاه به استانبول منتقل شدند. این کلیسا در سال 1898 توسط Exarch Joseph  تکمیل و افتتاح شد و یکی از زیباترین نمونه های سبک های Neo-Gothic و Neo-Baroque در استانبول است.

همچنین لازم به ذکر است که در کنار کلیساهای قابل حمل آهنی که ، انگلیسی ها به کشورهایی مانند استرالیا و مهندس فرانسوی به مستعمرات اعزام می کردند ، گوستاو ایفل (که  برج ایفل را بنا کرده است) کلیساهای آهنی را به کشورهایی مانند پرو ،برد. كلیسای استانبول یكی از معدود كلیساهای آهنی است كه در جهان زنده مانده است. پروژه بازسازی ان ، توسط همکاری بلغاری و ترکی، در سال 2011 آغاز شد و هزینه  ان بیش از 15 میلیون لیره ترکیه، درهای خود را بر روی مردم بازگشایی کرد.



نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS