چشمگیرترین ساختمانهای استانبول

چشمگیرترین ساختمانهای استانبول

چشمگیرترین ساختمانهای استانبول

استانبول که مورد علاقه توریست ها به دیدنی هایی،  مانند Hagia Sophia ، Topkapı ، Dolmabahçe و کلیسای Chora شناخته می شود ، از لحاظ معماری ،قابلیت های دیگری نیز دارد. از یتیم خانه های پیشین گرفته تا تفسیر مدرن از یک مسجد ، در اینجا برخی از ساختمان های کمتر شناخته شده استانبول را معرفی می کنیم. که بسیار چشمگیر هستند.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

حیدرپاشا گار

ترمینال Haydarpaşa در سال 1909 توسط معماران آلمانی Otto Ritter و Helmut Conu ساخته شده است و تا زمان تعطیل شدن آن در سال 2012 به خطوط ریلی خدمت کرده است. با مشرف به بسفر در نزدیکی ایستگاه کشتی کادوکی ، بازدید کنندگان هنوز هم می توانند در گذشته قدم بزنند.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

پادگان سلیمیه

در نزدیکی ترمینال Haydarpaşa ، پادگان Selimiye است ، یک ساختار کاملاً تحمیل شده که همیشه برجسته در مسیر کشتی رانی از اروپا به آسیا است. این پادگان به عنوان بیمارستان نظامی در طول جنگ کریمه خدمت می کرد که پرستار مشهور ، فلورانس بلبل ، از سربازان انگلیسی مراقبت می کرد. امروز این سازه به عنوان مقر اولین ارتش نیروهای زمینی ترکیه فعالیت می کند.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

دانشگاه مارمارا

ساختمان واقع در کنار پادگان سلیمیه همان ساختمان زیبا است که هم اکنون به عنوان پردیس هایدارپاشا دانشگاه مرمره فعالیت می کند. این سازه در سال 1827 توسط معماران فرانسوی و ایتالیایی الكساندر والواری و رائیموندو دی آرنكو ساخته شد ، این ساختمان نخستین دانشكده پزشکی ترکیه بود.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

خانه تروتسکی

حتی اگر این ویرانی ،  نیاز به نوسازی داشته باشد ، عمارت Yanaros واقع در Büy continueskada همچنان منظره ای قابل توجه است. همچنین در اینجا بود که لئون تروتسکی به مدت چهار سال در سال 1929 پس از تبعید از اتحاد جماهیر شوروی زندگی کرد.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

مسجد سانكاكلار

مسجد سانكاكلار كه توسط موسسه معماری معروف استانبول ، Emre Arolat Architects ساخته شده است ، چیزی جز ساختار مذهبی سنتی شماست. پس از بالا رفتن از پله های سنگی طبیعی ، یک سایبان بتونی داخلی فضای  مسجد را پنهان می کند که یک فضای غار مانند ساده است و بدون تزئینات معمول است.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

مرکز مد واککو

یکی دیگر از ساختارهای مدرن برجسته استانبول ، مقر اصلی خانه مد وكو ترکیه كه در سال 2010 توسط رك معماران مستقر در نیویورك تکمیل شده است. این ساختمان شگفتی است كه از پانل های فولادی و شیشه ای ساخته شده است ، هم نمایاننده محیط اطراف آن است و هم می تواند نگاهی اجمالی به دفاتر داخلی ان.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

کاخ سنت یوجین

کاخ سنت یوجین سابق در پشت مجموعه بزرگی از درها که به نظر می رسد ، حال حاضر را از گذشته جدا می کند (کاخ خیابان شلوغ از ساختار تاریخی و حیاط آن) کشف واقعی است. یک کاخ سابق به یتیم خانه فرانسوی تبدیل شد ، این سایت به کارگاه یکی از آخرین صنعتگران بازیگران گچ (در حال حاضر با نام Zanaat Atelye) تبدیل شده است ، از جمله موزه ای از قالب های دست ساز شامل گچبری ها ، گاوصندوق ها ، امدادگران و قرنیزها.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول

یتیم خانه ارتدکس یونانی Prinkipo

گنجینه مخفی دیگر Büyükada یتیم خانه یونانی Prinkipo است که با قاطعیت در بالاترین نقطه جزیره پشت درختان قرار دارد. با در نظر گرفتن 20،000 متر مربع ، این ساختمان را می توان از دور به بیرون نگاه کرد ، زیرا وضعیت کاملاً ویران شده آن می تواند خطرات زیادی را ایجاد کند. با این وجود ، ساختار چوبی خیره کننده و یکی از بزرگترین ساختمانهای چوبی در اروپا است.

چشمگیرترین ساختمان های استانبول




نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS